Witamy, 16 maj 2024 r. Imieniny: Andrzeja, Jędrzeja
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Gra rynkowa - market gambling

określone zachowanie się podmiotów rynkowych charakteryzujące się pewnym systemem reguł, które określają zachowania uczestników tej gry dążących do osiągania celów przy wykorzystaniu różnych strategii. Gra na rynku jest oczywiście grą o nabywcę. Według T. Sztuckiego jest to rywalizacja o lepszy pomysł na dobry interes, atrakcyjny produkt, korzystniejszą cenę, skuteczniejszą reklamę i dogodniejszy zakup.

[J. Penc]
Celem gry jest aprobata nabywców dla wytwarzanych produktów i usług, pokonanie konkurentów, a nagrodą zysk. Zasady i reguły gry są wyznaczone przez prawny, polityczny i gospodarczy ustrój państwa, prawa ekonomiczne i rynkowy mechanizm samoregulacji, a umiejętność prowadzenia gry i osiągania w niej sukcesów zależy od zdolności przedsiębiorczych i menedżerskich oraz od poziomu rynkowej edukacji konsumentów. Gra rynkowa, jak każda gra z udziałem większej liczby uczestników, wymaga znajomości warunków, możliwości i ograniczeń określających ramy postępowania własnego i pozostałych uczestników, a także umiejętności zdobywania informacji uświadamiających i pozwalających przewidywać własną sytuację oraz postępowanie innych uczestników, możliwości dokonywania wyborów i związanego z tym ryzyka. Wygrywają ci, którzy potrafią lepiej niż inni przewidywać warunki i możliwości, znajdować luki na rynku oraz proponować atrakcyjną podaż produktów i usług wzmacnianą korzystną strategią marketingową. Korzyści odnoszą również ci, którzy nie grają przeciwko wszystkim, lecz poszukują korzystnych partnerów – dostawców, hurtowników, detalistów – i w całym swym działaniu mają na celu zapewnianie korzyści nabywcom. Najliczniejsza grupa nabywców tj. konsumenci osiągają powodzenie w grze rynkowej jeśli potrafią korzystnie, dla zaspokajania swych potrzeb, wybierać spośród oferty towarów i usług, wpływając tym na ukierunkowanie produkcji i obrotu towarowego zgodnie z ich wymaganiami, preferencjami i oczekiwaniami.
[T. Sztucki]

Zobacz również: rynek , konkurencja , konkurencja pozacenowa , teoria gier


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Motywacja osiągnięć - ambicja osiągania wysokich wyników, stawianie sobie i innym wysokich wymagań, dążenie do pełnej realizacji celów, chęć podejmowania dużego wysiłku,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch