Witamy, 24 lipca 2024 r. Imieniny: Kingi, Krystyna
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Metody badania efektów promocji

Najbardziej pożądaną wartością każdego rodzaju promocji jest sprzężenie między nadanym przekazem, a reakcją odbiorcy, czyli między zachętą zakupu i faktycznym jego dokonaniem. Najprostszy sposób oceny takiego sprzężenia ma miejsce przy promocji osobistej sprzedaży, ponieważ jej bezpośrednim efektem jest dokonanie zakupu. Umożliwia to ocenę sposobów sprzedaży stosowanych przez przedsiębiorstwo, zdolności sprzedawców i negocjatorów oraz porównania ponoszonych kosztów z uzyskiwanymi wynikami. Ustalanie pożądanych sprzężeń umożliwia także promocja w postaci aktywizacji sprzedaży, a zwłaszcza dzięki obliczaniu liczby otrzymanych przez przedsiębiorstwo kuponów, bonów, bonifikat, uczestników konkursów realizujących premiowane zakupy itp. Nie ma jednolitego kryterium i wspólnej metody dla oceny efektów rozmaitych form, sposobów i środków promocji, ze względu na jej różnorodność podmiotów, przedmiotu, sposobów wykonania i siły oddziaływania. Miernikami efektów promocji jest efektywność wyrażana przez stosunek nakładów do wyników oraz skuteczność określana przez percepcję promocji, jej wpływ na świadomość nabywców o walorach produktów i usług oraz na zmiany zachowań i postępowania nabywców na rynku. Badania mają na celu określenie prawdopodobieństwa efektywności i skuteczności promocji – przeprowadzane są przed jej rozpowszechnieniem oraz ustalenie rzeczywistej efektywności i skuteczności już rozpowszechnionej promocji. [T. Sztucki]

Zobacz również: DAGMAR , kompletowanie zadań


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Normy grupowe - spójne wewnętrzne systemy przepisów, nakazów i zakazów regulujące zachowania i działania członków grupy w konkretnej sytuacji (zawodowej i...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch