Witamy, 13 maj 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Magdaleny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Informacje - information

w znaczeniu potocznym wszelkie wiadomości o procesach i stanach dowolnej natury, które sprawiają, że ich odbiorca podejmuje określone działania; zaś w znaczeniu nauki zarządzania stanowią one zasoby wiedzy potrzebne do określenia celów organizacji i zadań służących do ich osiągania, a szczególnie zaś do podejmowania decyzji.
Informacje docierają do odbiorcy (przedsiębiorstwa) w postaci danych lub wiadomości. Dane są to cyfry, liczby, litery i znaki z różnych dziedzin działalności wewnętrznej i zewnętrznej firmy oraz z otoczenia jej działania, zaś wiadomości, to komentarze do danych, raporty, teksty, wykresy, obrazy, rozmowy, objaśnienia danych lub zjawisk w przedsiębiorstwie i otoczeniu. Jeżeli dane czy wiadomości nie przynoszą odbiorcy żadnych korzyści to nie są informacjami, lecz szumem informacyjnym, a jeśli odwodzą go od prawidłowego osiągania celu to są dezinformacją.
Tak więc informacją nazywa się takie dane i wiadomości (pozytywne czy negatywne), które są użyteczne, tzn. mają wartość dla odbiorcy.
Informacje mają zasadnicze znaczenie dla osiągania sukcesów przez menedżera. Powinien je przeto uzyskiwać we właściwy sposób, badać ich źródło i umieć odrzucać to, co niepewne. Przede wszystkim powinien zadbać, aby informacje były odpowiedniej jakości. Informacje są odpowiedniej jakości, jeżeli są obiektywne, istotne dla sprawy, dostępne w odpowiednim czasie, a także porównywalne, w miarę kompletne i zwięzłe.
Analizując potrzeby w zakresie informacji menedżer powinien pamiętać, że:
 informacje na najwyższych szczeblach zarządzania są często mało precyzyjne i niekompletne; nie należy jednak oczekiwać, by system informacyjny dostarczył precyzyjnych i kompletnych informacji;
 informacji trzeba używać wtedy, gdy jest to efektywne pod względem kosztów i jeśli pochodzą one z wiarygodnych źródeł;
 każdą prognozę wyników, jakie zapewniają pozyskiwane informacje trzeba zawsze traktować ostrożnie, gdyż praktyce nie jest z reguły możliwe wyczerpanie wszystkich możliwych źródeł informacji.
[J. Penc]

Zobacz również: dane , system informacji


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Accrual concept - – (am. basic method – podstawowa metoda); podstawowa reguła księgowa polegająca na rozliczaniu kosztów powstałych w odniesieniu...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch