Witamy, 19 lipca 2024 r. Imieniny: Alfreny, Rufina
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Cel - aim

Według Webstera cel jest zakończeniem ku któremu jest skierowany wysiłek. To dotyczący przyszłości zamiar i dążenie działania uznanego, mającego przynieść cenione zmiany i wartości. Cel wyznacza kierunek i rodzaj działania zmierzającego do utrzymania lub spowodowania nowego stanu rzeczy. W działalności przedsiębiorstwa mogą występować cele nadrzędne i podrzędne, główne i uboczne, komplementarne, konkurencyjne i neutralne oraz krótko i długookresowe. Wyróżnia się także cele ogólne przedsiębiorstwa, cele poszczególnych dziedzin działalności, marketingowe, strategicznych jednostek biznesu. Najważniejsze cele przedsiębiorstwa koncentrują się na umacnianiu pozycji na rynku dzięki pozyskiwaniu nabywców na zwiększającą się produkcję i ofertę sprzedaży, rozszerzaniu rodzajów i dziedzin działalności, podejmowaniu innowacji produkcyjnych i technologicznych, wchodzeniu na nowe rynki a w wyniku tych działań - na zwiększaniu zysków. Efektywne cele powinny dawać się opisać i zmierzyć, być pozytywne, warte poniesienia trudu i ryzyka podejmowanych działań oraz odnosić się do istotnych obszarów działalności przedsiębiorstwa.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
A vista - (wł. a vista  – za okazaniem); zwrot używany przy oznaczaniu dokumentów płatniczych, płatnych za okazaniem (na okaziciela), od...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch