Witamy, 13 maj 2024 r. Imieniny: Agnieszki, Magdaleny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Słownik polsko-angielski A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Pobudzanie innowacyjności - innovation stimulation

całokształt działań kierownictwa firmy (ekonomicznych, technicznych), organizacyjnych, motywacyjnych itp.) niwelujących opór wobec zmian oraz stymulujących angażowanie się pracowników w tworzenie i rozprzestrzenianie (dyfuzję) innowacji w różnych zakresach jej działania.
W tym celu kierownictwo powinno przyjąć zwłaszcza następujące zasady postępowania:
 stałe poszukiwania innowacyjnych rozwiązań i uznanie innowacji za zasadniczy element strategii;
 stworzenie w przedsiębiorstwie banku innowacji oraz określenie źródeł i sposobów jego zasilania;
 określenie preferowanych kierunków działalności innowacyjnej, tj. zdefiniowanie problemów wymagających innowacyjnego rozwiązania;
 stworzenie warunków kadrowych, organizacyjnych i finansowych dla prób i poszukiwań (zapewnienie fachowej pomocy innowatorom ze strony specjalistów);
 stworzenie korzystnej dla innowacji struktury organizacyjnej (płaskiej) i zorganizowanie grup zadaniowych o dużym stopniu samodzielności;
 zwiększenie poczucia podmiotowości przez pracowników dzięki delegowaniu zadań i kompetencji;
 pobudzanie inwencji i przedsiębiorczości pracowników przez tworzenie właściwej atmosfery dla innowacji i systemu nagradzania za wybitne osiągnięcia;
 zapewnienie właściwej współpracy działów technicznych i marketingowych na niższych szczeblach zarządzania i na kierowaniu jej na rozwiązywanie problemów rynku.
[J. Penc]

Zobacz również: innowacje , wrażliwość na zmiany , zarządzanie innowacyjne


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Accrual concept - – (am. basic method – podstawowa metoda); podstawowa reguła księgowa polegająca na rozliczaniu kosztów powstałych w odniesieniu...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch