Witamy, 15 maj 2024 r. Imieniny: Dionizego, Nadziei
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Plasowanie produktu - product placement

działania firmy, które mają na celu wyrobienie jej produktowi w świadomości konsumentów tworzących rynek docelowy wyraźnej, odrębnej i wysokiej pozycji w stosunku do produktów konkurencyjnych. Według L. Garbarskiego ,,plasowanie jest to działanie związane z takim sposobem zaprezentowania produktu, dzięki któremu zajmuje on wyróżniające i wysoko oceniane miejsce w świadomości klientów tworzących określony rynek docelowy”. Potrzeba plasowania (pozycjonowania) produktu wynika więc z ważnego powodu, jakim jest chęć przedstawienia nabywcom oferty firmy korzystniej niż to robią aktualni i potencjalni konkurenci.
Decyzje dotyczące plasowania produktu na rynku należą do zasadniczych decyzji marketingowych firmy, gdyż wykreowana przez konsumentów pozycja produktu jest zazwyczaj podstawą ich decyzji o zakupie tego produktu. Toteż każda firma powinna czynić starania, szczególnego wyróżnienia produktu pokazując konsumentom całą listę możliwych korzyści, a zwłaszcza eksponując korzyści najważniejsze.
Plasowanie produktu składa się z pięciu zasadniczych etapów (wg G. Karasiewicza):
 identyfikacja kryteriów wyboru (zakupu) dostawców w danym segmencie rynku;
 określenie znaczenia poszczególnych kryteriów zakupu;
 sporządzenie mapy preferencji nabywców z punktu widzenia najistotniejszych kryteriów wyboru;
 umiejscowienie marek istniejących dostawców na mapie preferencji nabywców;
 wybór sposobu konkurowania, czyli pozycji dla danego produktu.
[J. Penc]

Zobacz również: segmentacja rynku , strategia rozwoju produktu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Rynek promocji - rodzaj rynku, którego uczestnikami są przedsiębiorstwa przemysłowe, handlowe i usługowe, agencje reklamy oraz organizacje i instytucje będące...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch