Witamy, 21 maj 2024 r. Imieniny: Jana, Moniki
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Korzyści marketingu - marketing benefits

Philip Kotler, dla określenia tych korzyści, posłużył się obrazowym porównaniem stwierdzając, że dzięki marketingowi gospodarka amerykańska wydźwignęła się za sznurowadła własnych butów. W istocie znaczenie marketingu wynika z korzyści jakie jego właściwe stosowanie może zapewnić nabywcom, przedsiębiorstwom oraz całej gospodarce. Korzyści nabywców zapewnia:
 dostosowanie podaży produktów i usług do ich potrzeb i wymagań,
 rozszerzanie wyboru coraz bardziej zróżnicowanych produktów pod względem cech i wartości użytkowych,
 swoboda i dogodność dokonania zakupu w wymaganym czasie i miejscach,
 komunikacja promocyjna dostarczająca informacji i argumentacji pomagających w podejmowaniu decyzji oraz
 rosnąca satysfakcja z zaspokajania potrzeb.
Przedsiębiorcy, dzięki stosowaniu marketingu, bardziej efektywnie wykorzystują swe zasoby, osiągają wysoki poziom sprzedaży przy zmniejszonym ryzyku nietrafności produkcji i niepewności sprzedaży oraz racjonalnym poziomie kosztów, uzyskują warunki do rozwoju przedsiębiorstwa osiągając zyski będące wynikiem pozyskiwania nabywców i zaspokajania ich potrzeb. Makroekonomiczne efekty marketingu powstają ze wzrostu konsumpcji, produkcji i sprzedaży przy harmonizowaniu podaży i popytu, z efektywnego wykorzystywania zasobów, zwiększania liczby przedsiębiorstw i stanu zatrudnienia, wzrostu konkurencyjności krajowej produkcji, handlu i usług, co zapewnia wzrost dochodu narodowego, dochodów ludności i wpływów budżetu państwa.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Pytania podczas sprzedaży - Stawianie właściwych pytań i wysłuchiwanie odpowiedzi, pomaga w ukierunkowaniu sprzedaży, odkrywaniu potrzeb, życzeń, wymagań, oczekiwań...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch