Witamy, 19 maj 2024 r. Imieniny: Celestyny, Iwony
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Lojalność nabywców - consumers’ loyalty

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania i zadowolenia z nabytego towaru (marki). Lojalność ta może mieć charakter niepodzielny lub podzielny. Lojalność o charakterze niepodzielnym oznacza sytuację, w której konsument dokonuje w pewnym okresie zakupów produktu wyłącznie jednej marki, zaś lojalność o charakterze podzielnym wiąże z dokonywaniem na przemian lub równolegle zakupów produktów dwóch marek. Konsumenci mogą być lojalni wobec marek, produktów, sklepów i innych rzeczy. Według stopnia ich lojalności można ich podzielić na cztery grupy (według Ph. Kotlera):

  1. niezmiennie lojalni: przez cały czas kupują jedną markę (są wierni jednej marce);
  2. podzielnie lojalni: kupują produkty dwóch lub kilku marek, które uważają za równorzędne;
  3. zmiennie lojalni: zmieniają swoją lojalność z jednej marki na inną;
  4. nielojalni: nie wykazują lojalności wobec żadnej marki; szukają okazji albo są skłonni do odmienności.

[J. Penc]

Zobacz również: system promocji , usługa posprzedażna , wartość konsumencka , sentyment , wzmocnienie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Bezwzględny udział w rynku - wskaźnik wyrażający stosunek sprzedaży dokonanej przez dane przedsiębiorstwo do ogólnej wielkości sprzedaży na tym rynku. [T. Sztucki]
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch