Witamy, 26 lutego 2024 r. Imieniny: Bogumiła, Eweliny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Analiza marketingowa - marketing analysis

analiza polegająca na ocenie możliwości zintensyfikowania działań marketingowych i poszukiwaniu dróg tej intensyfikacji dzięki posiadaniu niezbędnych informacji rynkowych (badania marketingowe), oszacowaniu położenia firmy w otoczeniu marketingowym i wewnętrznych warunków zwiększenia sprzedaży (potencjału firmy). Analiza ta powinna więc uwzględniać różnorodne czynniki zewnętrzne i wewnętrzne, kształtujące obecne i przyszłe możliwości i ograniczenia w poszerzaniu i wzbogacaniu (dywersyfikacji) działalności marketingowej firmy.
Analiza czynników zewnętrznych powinna uwzględniać zwłaszcza:
 uwarunkowania polityczne i ustawodawstwo (analiza i prognoza wskaźników gospodarczych);
 stan koniunktury i perspektywy rozwojowe;
 rozwój i możliwości branży działania firmy;
 konkurencję i podział rynku;
 wielkość i charakterystykę poszczególnych segmentów rynków (na którym przedsiębiorstwo działa i zamierza działać);
 pozycję własnego przedsiębiorstwa na rynku i w branży;
 kanały zbytu, systemy dystrybucji;
 charakterystykę odbiorców, dostawców, pośredników itp.
Analiza czynników wewnętrznych powinna z kolei obejmować:
 strukturę przedsiębiorstwa i strukturę organizacyjną;
 obrót, koszty i zyski;
 możliwości finansowe i inwestycyjne;
 image przedsiębiorstwa i produktów;
 zakładowe służby zaopatrzenia, produkcji i sprzedaży;
 możliwości oddziaływania na rynek (np. środki na reklamę);
 środki wspierające dystrybucję i sprzedaż.
Analiza marketingowa powinna stanowić niezbędną podstawę do wyboru alternatyw działania i planowania marketingowego każdej firmy.

Zobacz również: analiza marketingowa nowego produktu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Advisory funds - – ,,fundusze doradcze”; fundusze zdeponowane w banku lub innej instytucji finansowej w celu ich zainwestowania w imieniu klienta według...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch