znalezienie odpowiedniego segmentu rynku i skupienie wysiłków marketingowych na wybranym segmencie rynku, aby uzyskać pozycję lidera. Wybór wąskiego segmentu rynku stanowi dla małego lub średniego przedsiębiorstwa znacznie większą szansę uzyskania korzystnych wyników finansowych niż działania na dużym rynku. Sytuacją idealną dla małej firmy jest osiągnięcie monopolisty czy quasi monopolisty na opanowanym segmencie. Specjalizacja w zakresie obsługi klientów na małym segmencie stwarza także małemu przedsiębiorstwu szanse rozszerzenia zasięgu rynku przez rozwój eksportu. Najlepszym sposobem koncentracji na wybranych segmentach rynku jest stworzenie nowego produktu (produktu unikatowego) lub znaczące udoskonalenie produktów już sprzedawanych, a także wprowadzenie unikalnych form sprzedaży (np. usługi towarzyszące).
[J. Penc]
Międzynarodowy kodeks badań marketingowych - Badania marketingowe dotyczą produktów i usług, lecz wymagają systematycznego poznawania opinii, zapatrywań i zachowań ludzi będących ich nabywcami,...