Witamy, 6 listopada 2024 r. Imieniny: Arletty, Feliksa
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Analiza nabywców - buyers analysis

najliczniejszymi i najważniejszymi nabywcami są konsumenci. Zależnie od przedmiotu i rodzaju działalności gospodarczej przedsiębiorstwa jego nabywcami mogą być konsumenci, producenci kupujący dla celów wytwarzania produktów, hurtowe i detaliczne przedsiębiorstwa handlowe, a także instytucje państwowe, społeczne itp. W każdym przypadku istotne znaczenie dla przedsiębiorstwa ma ustalenie kim są nabywcy jego produktów i usług, co i dlaczego kupują, kiedy i jak dokonują zakupów oraz jak reagują na działania marketingowe. Dla ukierunkowania tych działań konieczne jest ustalenie: 1. segmentu, na którym występują obecni i potencjalni nabywcy, 2. danych demograficznych i geograficznych oraz cech psychospołecznych nabywców, 3. zwyczajów i sposobów dokonywania zakupów różnych rodzajów produktów, 4. najbardziej cenionych wartości produktów (jakość, niezawodność, niska cena, prestiż itp.), 5. potrzeb, wymagań i preferencji ich zaspokajania. Analiza nabywców jest niezbędna dla stworzenia, najbardziej dogodnej dla nich i korzystnej dla przedsiębiorstwa, kompleksowej oferty w postaci kompozycji elementów marketing-mix. Według informacji zebranych przez J. Kotena amerykańscy badacze marketingowi znają każdy szczegół dotyczący konsumentów. Wiedzą ile wkładają kostek lodu do szklanki coca-coli, ilu ludzi ma kłopoty z łupieżem, ile rocznie wydaje się na kwiaty, ile razy przeciętna osoba wydmuchuje nos w ciągu roku, ile trwa przeciętnie odkurzanie tygodniowo, jak wiele odkurzacz wyciąga kurzu i jakiej ilości torebek to wymaga, ile wypisuje się rocznie czeków, ile zużywa aspiryny, zjada hamburgerów, jogurtu, jaki jest czas przygotowywania posiłków itp. Te wszystkie informacje są niezbędne dla projektowania wyrobów, odpowiadających zwyczajom i potrzebom ich używania, a następnie nadawaniu im takiego wyglądu, opakowania i niezbędnych oznaczeń, aby były doskonale widoczne w miejscach sprzedaży i przyciągały nabywców.
[T. Sztucki]



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Wskaźnik cen - miernik przeciętnego wzrostu poziomu cen dóbr i usług w gospodarce. Wskaźnik ten służy do porównania poziomu cen w danym okresie do pewnego momentu...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. Akceleracja
5. abandon /zrzeczenie się/

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch