Witamy, 19 kwietnia 2024 r. Imieniny: Alfa, Leonii
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Sztuczna inteligencja - artificial intelligence

umiejętność odwzorowania wiedzy ludzkiej przez komputer. Obecnie możliwe jest zastosowanie sztucznej inteligencji tam, gdzie rozumowanie, ocenianie i selekcja wymagały inteligencji człowieka, przy czym komputery mogą przetworzyć o wiele więcej informacji, a niektóre nawet są zdolne do uczenia się (na wzór pracy mózgu), dzięki czemu mogą pomagać w podejmowaniu decyzji i pracach twórczych, projektowaniu i konstruowaniu. Powstaje jednak problem zaufania do komputera. Niektórzy są skłonni obdarzać komputery dużym zaufaniem, tłumacząc to ich niezawodnością i neutralnością. Rola komputera jako doradcy osobistego może być akceptowana, jednakże istnieją poważne różnice poglądów na to, w jakich dziedzinach i do jakiego stopnia można korzystać ze sztucznej inteligencji.
Obecnie stosuje się ją w wielu dziedzinach, a m.in. do rozumienia naturalnego języka, przetwarzania ludzkiej mowy i tłumaczenia, rozpoznawania obrazów, automatycznego uzasadnienia twierdzeń i wyciągania wniosków (reguła: jeżeli – to...), sterowania robotami, a także do budowy systemów eksperckich zwanych ,,systemami wiedzy”, które udzielają porad co do sposobu rozwiązania problemu, stawiają hipotezy i tak jak ludzie są zdolne do samodzielnego wyciągania wniosków, a nawet generowania nowej wiedzy.
[J. Penc]

Zobacz również: informatyka , systemy eksperckie


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Koncepcja marketingu - Wyraża dążenie i ukierunkowanie działalności przedsiębiorstw dla osiągania maksymalizacji konsumpcji, maksymalizacji satysfakcji nabywców,...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch