|
|
 |
 |
Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
|
Zadowolenie nabywcy
Jest stanem psychicznym odczuwanym przez nabywcę w czasie konsumowania i użytkowania nabytego produktu i korzystania z usługi. Wynika ze stopnia zgodności oczekiwań dotyczących cech i walorów – ogólnie korzyści produktu – z faktycznymi jego wartościami. Jest to więc stan odczuwany przez nabywcę związany z porównaniem postrzeganych cech produktu i oczekiwań jego zdolności do zaspokajania odczuwanej potrzeby. Najwyższy stopień zadowolenia wywołują zakupy przekraczające oczekiwania, co jest główną podstawą wytwarzania się lojalności nabywcy wobec produktów i firmy. Zapewnianie klientowi zadowolenia z kupna, konsumowania i użytkowania produktów jest stałym celem działalności marketingowej przedsiębiorstwa i jego pracowników. Metodami wyznaczania i pomiaru zadowolenia nabywców są badania ankietowe, dyskusje grupowe, analiza skarg i sugestii oraz ocena strat ponoszonych przez firmę na skutek utraty niezadowolonych nabywców.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
satysfakcja nabywcy
|
|
|
|
 |
 |
 |
 |
Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym |
|
|
|