wybór właściwych informacji i optymalne ich przyswojenie przez człowieka w celu podjęcia określonego działania. Percepcja ta zależy od zdolności twórczego wiązania informacji z własnymi problemami, gdyż mało informacji od razu pasuje do konkretnych sytuacji.
Optymalne przyswojenie informacji oznacza:
umiejętność racjonalnego czytania;
umiejętność szybkiej interpretacji sensu i znaczenia informacji;
selekcję informacji, odrzucanie nieistotnych lub powtarzających się danych i wiadomości (ważne zadanie zwłaszcza dla sekretarki w celu ochrony szefa przed nadmiarem informacji);
zwalczanie zalewu informacji;
korzystanie z najlepszych źródeł informacji;
eliminowanie zakłóceń w procesie przyswajania informacji.
[J. Penc]
Międzynarodowy kodeks badań marketingowych - Badania marketingowe dotyczą produktów i usług, lecz wymagają systematycznego poznawania opinii, zapatrywań i zachowań ludzi będących ich nabywcami,...