|
|
|
|
Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
|
Percepcja informacji - perception of information
wybór właściwych informacji i optymalne ich przyswojenie przez człowieka w celu podjęcia określonego działania. Percepcja ta zależy od zdolności twórczego wiązania informacji z własnymi problemami, gdyż mało informacji od razu pasuje do konkretnych sytuacji.
Optymalne przyswojenie informacji oznacza:
umiejętność racjonalnego czytania;
umiejętność szybkiej interpretacji sensu i znaczenia informacji;
selekcję informacji, odrzucanie nieistotnych lub powtarzających się danych i wiadomości (ważne zadanie zwłaszcza dla sekretarki w celu ochrony szefa przed nadmiarem informacji);
zwalczanie zalewu informacji;
korzystanie z najlepszych źródeł informacji;
eliminowanie zakłóceń w procesie przyswajania informacji.
[J. Penc]
Zobacz również:
komunikacja
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym |
|
|
|