Slogan reklamowy - advertising slogan
Jest to rodzaj tekstu reklamowego charakteryzujący się tym, że wyraża główną myśl reklamy za pomocą niewielkiej liczby słów, których sens, dobór, brzmienie i rytm umożliwiają wywarcie dużego wrażenia i sprzyjają łatwości oraz trwałości zapamiętania. Slogan pobudza wyobraźnię i sprzyja kojarzeniu potrzeby nabywcy z reklamowanym produktem lub usługą przez jasne i lapidarne wyrażenie myśli, siłę jej wyrazu, a także przez wprowadzanie elementów humoru. Występują slogany:
1. odnoszące się do produktu, grupy produktów lub przedsiębiorstwa, stosowane bez ograniczeń, co do adresatów i okresu czasu,
2. przedstawiające specjalny przekaz reklamy odnoszący się do konkretnych produktów i ich nabywców.
Zdaniem A. Huxley`a łatwiej jest ułożyć dziesięć poprawnych sonetów, niż jeden dobry tekst reklamowy.
[T. Sztucki]
Zobacz również:
reklama
|