Witamy, 18 kwietnia 2024 r. Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Handel hurtowy - wholesale trade

Handel hurtowy polega na zawodowym pośrednictwie między wytwórcami płodów rolnych i producentami wyrobów przemysłowych a handlem detalicznym i umożliwia osiąganie zysków z różnicy między płaconą ceną lub marżą hurtową, a uzyskiwaną ceną lub marżą detaliczną. Przedmiotem handlu hurtowego jest większość wytwarzanych produktów doprowadzanych do handlu detalicznego przez branżowe lub wielobranżowe hurtownie poszczególnych przedsiębiorstw. Ich powodzenie zależy od korzyści, jakie transakcje hurtowe zapewniają producentom w doprowadzaniu ich produktów na rynek oraz od korzyści jakie uzyskują przedsiębiorstwa handlu detalicznego dzięki możliwości nabywania atrakcyjnych produktów, we właściwym czasie i miejscach po dogodnych cenach. Handel hurtowy kupuje od producentów ich produkty w większych ilościach i sprzedaje je detalistom w ilościach zapewniających ciągłość zaspokajania potrzeb konsumentów i innych rodzajów nabywców. Główne działania przedsiębiorstw handlu hurtowego obejmują: poszukiwanie nabywców i przedstawianie korzystnych ofert współpracy, nawiązywanie stałych kontaktów i zawieranie umów z producentami cieszących się powodzeniem produktów oraz innowatorami nowych wyrobów, planowanie i negocjowanie zakupów od wytwórców, składowanie nabytych produktów, przekształcanie asortymentu produkcyjnego w handlowy, określanie cen, sprzedawanie na miejscu i dostarczanie zakupionych partii towarów, prowadzenie promocji hurtowej sprzedaży oraz uczestniczenie w promocji detalistów, obsługiwanie nabywców i ciągłe rozszerzanie rynku przez pozyskiwanie nowych odbiorców detalicznych. Dla pozyskiwania detalistów przedsiębiorstwa handlu hurtowego:
 prowadzą wspólną z nimi reklamę lub partycypują w jej kosztach,
 etykietują produkty ułatwiając tym ich sprzedaż detaliczną,
 stosują system automatycznego ponawiania zakupów przez detalistów prowadząc komputerową analizę sprzedaży,
 udzielają okresowych rabatów,
 dopuszczają zwrot nie sprzedanych towarów,
 pomagają w szkoleniu sprzedawców, organizowaniu pokazów i degustacji w sklepach itp.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Lojalność nabywców -

systematyczne, stale powtarzające się zakupy danego produktu w tym samym miejscu przez tych samych nabywców na zasadzie przyzwyczajenia, zaufania...

Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch